13 i 27 marca / Minimalizm w japońskiej muzyce lat 80. Spotkania Q&A

“Minimalizm w japońskiej muzyce lat 80.” to cykl podcastów i spotkań Q&A dotykający zjawiska rozkwitu muzycznego minimalizmu w Kraju Kwitnącej Wiśni. Gospodarz cyklu – Piotr Kaliński – zaprasza w podróż przez genezę i inspirację po założenia technologiczno-koncepcyjne oraz najwspanialsze przykłady twórczości tego oryginalnego zjawiska, nad którym nadal unosi się aura tajemniczości i niedobór informacji w języku polskim.

Transmisja na żywo na kanale YouTube IKM>>.

13 marca 2021 r., godz. 13:00 
Online spotkanie Q&A z Natalią Emi Hirai, blogerką muzyczną z Tokio, autorką wydanej w Japonii książki “Hip-Hop Eastern Europe”

Natalia Emi Hirai to mieszkająca w Tokio blogerka muzyczna o polskich i japońskich korzeniach. Jest autorka książki „Hip-Hop Eastern Europe” – małej encyklopedii o polskim i wschodnioeuropejskim hip-hopie wydanej na rynku japońskim. Ukończyła polonistykę na Tokijskim Uniwersytecie Studiów Międzynarodowych.

27 marca 2021 r., godz. 13:00
Online spotkanie Q&A z Danielem Szlajndą, muzykiem i dziennikarzem OFF Radia Kraków.

Daniel Szlajnda jest muzykiem i dziennikarzem OFF Radia Kraków oraz Trójki, tworzący m.in. programy o japońskim ambiencie. Autor wypełnionej japońskimi wątkami płyty “Komorebi”, którą wydał pod własnym nazwiskiem w 2020 roku nakładem U Know Me Records. Tworzy muzykę elektroniczną jako Daniel Drumz oraz JANKA. Od 2004 roku współpracuję z hip-hopowymi projektami Grammatik i Eldo. Strona www: danieldrumz.com

O autorze projektu i prowadzącym:

Piotr Kaliński – muzyk i miłośnik kultury japońskiej. Mieszka i pracuje w Gdańsku. Jako producent muzyki elektronicznej nagrywał w takich projektach jak Hatti Vatti, Nanook of the North, HV/NOON czy JANKA. Płyty Kalińskiego często posiadały ogólnoświatową dystrybucję, dzięki czemu wielokrotnie koncertował w Japonii i Korei, a albumy które współtworzył są dostępne w wielu tokijskich sklepach muzycznych. Jest kolekcjonerem japońskich płyt winylowych. Autor cyklu edukacyjno-warsztatowego S2/M2.